Aankomst en vertrek
Algemeen
Met de veerboot naar Ameland
Vakantiepark Boomhiemke ligt op Ameland. Dit Waddeneiland is alleen per veerboot bereikbaar. De veerdienst vertrekt uit Holwerd. Tickets kun je vooraf online bestellen. Er zijn tickets voor verschillende vervoersmiddelen. Reis je als voetganger, zonder fiets of ander vervoersmiddel? Ook dan is het advies om vooraf een ticket te bestellen. Zo ben je verzekerd van een plaatsje op de veerboot. Neem je de auto mee naar Ameland? Reserveer dan ruim van te voren. De auto in Holwerd parkeren kan natuurlijk ook. Op het parkeerterrein zijn laadpalen aanwezig.
Informatie over de vertrektijden is te vinden op www.wpd.nl. Reserveer de veerboot online of telefonisch via 0900 9238.
Ben je op Ameland gearriveerd? Houd er rekening mee dat er 2 parken van Roompot op het eiland zijn. Navigeer dus naar het juiste adres.
Openbaar vervoer
Het openbaar vervoer op Ameland is prima geregeld. Met de veerboot kom je aan in Nes. Buslijn 1 naar Hollum brengt je naar de ingang van het park. Stap uit bij bushalte Boomhiemke.
Parkeren op het vakantiepark
Per vakantieverblijf is er 1 parkeerplaats aanwezig.
Oplaadpunt elektrische auto's
Het park beschikt over een centraal oplaadpunt voor elektrische auto's. Een deel van de vakantieverblijven beschikt over een privé oplaadpunt. Deze verblijven kun je met voorkeur boeken. Om een oplaadpunt te gebruiken dien je in het bezit te zijn van een laadpas. Op het park zijn laadpassen niet verkrijgbaar.
Hond mee?
- Geef bij je reservering aan dat de hond meekomt
- In huisdiervriendelijke verblijven mag je maximaal 2 honden meenemen
- Lijn de hond aan op het vakantiepark, in de dorpen, de bossen en op de bewaakte stranden. Op andere strandgedeelten mag je hond vrij rondrennen.
- Laat je hond niet alleen achter in je vakantieverblijf
Ameland is een heerlijke speel- en uitwaaiplek voor honden. Neem je je hond mee? Dan zorgen wij voor een huisdiervriendelijk verblijf. Je betaalt hiervoor een toeslag per hond, per nacht. We vragen je om je aan deze afspraken te houden:
Bezoekers
Bezoek is van harte welkom. Blijft er iemand slapen? Overnachtende bezoekers dienen zich vooraf bij het Service point te melden.
Kindermeubilair
Onze campingbedjes hebben een afmeting van 120x60 cm. Deze bedjes beschikken over een standaard dunne bodem van +- 1,5 cm. Mocht het wenselijk zijn dan adviseren wij je om zelf een dikker matrasje mee te nemen. Ook beschikken wij niet over linnengoed voor campingbedjes, deze moet je dus zelf meenemen
Mocht je meer informatie willen met betrekking tot kindermeubilair kun je altijd contact opnemen met het Service point via 0519-554052
Aankomen, toegang & inchecken
Aankomst
Op de dag van aankomst is je vakantieverblijf beschikbaar vanaf 16.00 uur. Aanreizen is mogelijk tot aan de laatste boot. Indien het Service point gesloten is, wordt de sleutel in het restaurant voor je klaargelegd. Kom je aan op een andere dag, neem dan contact op met het Service point via telefoonnummer 0031 (0)519 554 052.
Toegang tot het vakantieverblijf
Bij het Service point ontvang je de sleutel om je vakantieverblijf binnen te komen. Voor de overdracht van sleutels, controleren we altijd even of de betaling van je verblijf bij ons op de rekening staat. Is dat niet het geval, dan kan je het bedrag ter plekke betalen. Dit kan met een bankpas, VISA, Mastercard of contant.
Vertrek & administratieve afhandeling
Vakantieverblijf netjes achterlaten
Het vakantieverblijf laat je natuurlijk netjes achter. Doe voor vertrek altijd het volgende:
- Zet de meubels terug op de oorspronkelijke plek.
- Haal het beddengoed af, verzamel keuken- en handdoeken en leg alles in kussenslopen in de gang.
- Ruim de vaatwasser uit en zet de inhoud schoon in de kast.
- Lever het afval gescheiden in bij onze milieustraat.
- Stofzuig de vloeren.
- Leeg en veeg de open haard als deze aanwezig is.
Heb je geen eindschoonmaak geboekt? Zorg dan dat je alle ruimtes in het vakantieverblijf netjes en schoon achterlaat.
Sleutel inleveren
Zorg ervoor dat je uiterlijk om 10.00 uur je vakantieverblijf hebt verlaten. De sleutel kun je bij het Service point inleveren.
Terugstorten van de borg
Wij storten de borg binnen 7 dagen terug op je rekening als het verblijf netjes en schadevrij is achtergelaten en de inventaris compleet is. Is dat niet het geval, dan betalen we de reparaties of schoonmaakwerkzaamheden van de borg. Dit laten we altijd aan je weten.